Hvad skal jeg gøre inden indlevering?
Slå find min iPhone fra (Apple).
Få din IT-Afdeling til at deaktivere evt "Ekstern administration" (Apple MDM).
Tag backup af dine data.
Slå dine alarmer/vækkeur fra.
Opret en sag på vores hjemmeside.
Medbring købsbevis (Gerne en tydelig kopi).

Kan I hjælpe med en garanti eller reklamations sag på mit Apple produkt??
Ja – Vi kan hjælpe med alle Apple garanti sager. Apple giver 1. års garanti på alle deres produkter, uanset hvor du har købt det.
Vi kan også hjælpe dig med en forbruger reklamations sag. Eneste undtagelse er hvis du har købt dit Apple produkt igennem et teleselskab – Apple kræver at du indlevere til det teleselskab der har solgt dig din iPhone, iPad mv. når der er tale om en reklamations sag.
Når du indlevere skal blot huske, at give os en kopi af dit købsbevis som dokumentation for alderen på dit Apple produkt.

Hvorfor Backup?
Backup er vigtigt hvis du ønsker at beholde dine data, så som billeder, mails, kontaktinformationer og meget mere.
Vi garantere ikke for data og der kan være behov for at alle data slettes i forbindelse med servicen.
Brug evt Apples iCloud eller Google som online bacup løsning.

Hvorfor en detaljeret fejlbeskrivelse?
For at kunne hjælpe dig bedst og hurtigstmuligt, har vores teknikere brug for en så detaljeret fejl beskrivelse fra dig som muligt.
Uden denne vil det få indflydelse på serviceforløbet.

Hvad bruger vi dine kontakt informationer til?
For at kunne holde dig bedst mulgt opdateret om serviceforløbet, har vi brug for at kunne kontakte dig på mail og/eller SMS.
Du vil muligvis modtage et spørgeskema fra producenten efter serviceforløbet, hvor du kan beskrive din oplevelse hos os.

Hvorfor skal vi bruge din kvittering?
Vi skal bruge den som dokumentation ved reklamations og evt forsikrings sager, således at ejerskab og alder kan fastslås.
Hvis din kvittering er udstedt til erhverv (Der står et firmanavn på kvitteringen), er der som udgangspunkt ikke mulighed for forbruger reklamationsret eller dækning på privat forsikring.

Hvad bruges beskrivelsen af den fysiske stand til?
Det er vigtigt, at du er indforstået med hvordan den fysiske stand er ved indlevering, så det er korrekt dokumenteret i sagen og der er enighed om standen.

Kan I hjælpe med f.eks. skærm/batteri skift på min telefon, selv om der også er andre skader/fejl på den?
Vi skal gerne se hvad der er muligt, men du anbefales at tage kontakt til os inden du opretter en sag eller indlevere.

Hvorfor skal jeg fjerne mit SIM kort, beskyttelses cover og glas?
Såfremt det ikke er fjernet inden service kan der være behov for, at værkstedet fjerner disse i forbindelse med serviceforløbet.
SIM kort, beskyttelses cover og glas fjernes uden ansvar.

Hvorfor skal jeg selv rense mine høretelefoner, AirPods mv. inden jeg indlevere?
Det skal du af hensyn til vores håndtering af servicen og for at undgå potentiel smitte risiko fra organisk material.
Vi forbeholder os retten til at afvise din sag grundet manglende rengøring i relation til ørevoks.

Hvor lang tid tager det at reparere min Macbook?
Vores normale reparationstid på Macbooks er 3-5 hverdage, da de fleste reservedele bestilles fra Apple i Holland, hvorefter de sendes til værkstedet og bliver monteret. I visse tilfælde har vi udvalgte reservedele på lager.

Hvor lang tid tager det at reparere min iPhone?
Vores normale reparationstid på iPhones er 1-24 timer, da har vi udvalgte reservedele på lager, f.eks batterier og skærme. Hvis du indlevere din iPhone 6S eller nyere mellem kl 10 & 14, med henblik på udskiftning af skærm eller batteri, vil vi tilstræbe at have afluttet servicen inden for et par timer. Hvis der skal bestilles reservedele fra Apple i Holland, forventer Apple for det meste at kunne levere den førskommende hverdag efter bestilling af reservedelen. En service ombytning af din iPhone forventes afsluttet inden for 1-2 hverdage. Husk at have klargjort din iPhone til service inden indlevering, så service forløbet ikke forsinkes, her under fjernelse af skærmkode samt deaktivering af "Find My Device" inden indlevering. https://support.apple.com/da-dk/HT210152

Hvor lang tid tager det at reparere min iPad?
Apple tilbyder kun ombytning af iPad's. Apple har endnu ikke åbnet op for lokale reparationer, så som udskiftning af frontglas, display eller batteri. En service ombytning af din iPad forventes afsluttet inden for 1-2 hverdage. Husk at have klargjort din iPhone til service inden indlevering, så service forløbet ikke forsinkes, her under fjernelse af skærmkode samt deaktivering af "Find My Device" inden indlevering. https://support.apple.com/da-dk/HT210152

Hvad er status på min servicesag?
Ved at klikke på “Find sag” i menuen kan du følge din servicesag fra du indsender/indleverer den og til den er færdigbehandlet og returneret/udleveret til dig. Følg linket her for at se status på din servicesag.

Min Mac er låst med en ukendt kode?
Hvis du mødes af et hængelås symbol under opstart af din Mac betyder det, at den er blevet låst af den såkaldte “firmware” lås.
Denne lås kan fjernes med den kode som er lavet i forbindelse med aktivering af “firmware” låsen.
Hvis du ikke længere har adgang til denne kode kan du henvende dig til os, så vores medarbejdere kan hjælpe til med deaktivering af “firmware” låsen.
For at få låsen fjernet er det et krav, at du medbringer original købskvittering samt gyldig billedlegitimation ved henvendelse omkring “firmware” lås.
Hvis du indlevere inden kl 10 forventes din Mac oplåst og klar til afhentning efter kl 14
Pris kr. 750,- inkl moms

Hvad er en Apple ombytningsenhed?
Når der ombyttes, sendes dit defekte eller beskadiget Apple produkt ind til Apple, og du får så en ombytningsenhed der kommer direkte fra Apple. Ombytningsenheden er af af samme model og med samme specifikationer som dit indleverede Apple produkt.

Ombytnings kvittering?
Du modtager en service rapport som dokumentation på Apple's ombytningen.
Denne service rapport er ikke et nyt købsbevis - Du skal stadig gemme dit originale købsbevis da det er dette der er din dokumentation for om du har købt som privat person eller til erhverv.

Garanti / Reklamationsret?
Der gives 90 dages garanti på alle produkter som Apple ombytter.
Hvis du oprindelig købte den originale enhed som privat person, så er der også reklamationsret på ombytningsenheden.
Dit originale købsbevis er dit bevis for at du har købt som privat person eller til erhverv.

Hvor kan jeg få serviceret mit ombyttede Apple produkt?
Du kan indlevere din ombytningsenhed til alle Apple godkendte værksteder.
Det eneste du skal gøre er at vedlægge:
En kopi af din originale købskvittering.
En fejlbeskrivelse der så grundigt som muligt beskriver hvad der er galt.

Original kvittering er et krav.
Den originale købskvittering er kvitteringen du fik udleveret af din forhandler, da du oprindeligt købte dit Apple produkt.
En PDF indscanning eller et billede af den originale købskvittering, evt. indsendt pr. mail er tilstrækkeligt, så længe teksten er læsbar og forhandler, købsdato, pris og produktet tydeligt fremgår af kvitteringen.

Kan jeg få en lånetelefon?
Når du indlevere kan du du altid spørge efter en lånetelefon. Dette gælder uanset om du indleverer en Apple eller Android enhed. Det er gratis at låne en telefon hos os.
Bemærk dog at vi har begrænset antal lånetelefoner til rådighed. Grundet det begrænsede antal er det ikke muligt at reservere en telefon på forhånd.
Såfremt du ønsker at vide om vi har en lånetelefon på lager, er du meget velkommen til at kontakte os på telefon 4914 8102 eller ved at sende os en mail til service@servicepartner.dk

Hvor finder jeg mit IMEI nummer?
IMEI nummeret kan findes nederst bag på telefonen. Det kan desuden findes i Indstillinger eller på din SIM kort holder. Du bør også kunne finde dit IMEI nummer på emballagen, på din kvittering eller ved at 'ringe op' til *#06#

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?
Så er du velkommen til at kontakte os på service@servicepartner.dk eller 49148102 (Hverdage 9-11 / 13-15)